ویلا

ویلا

 

  • باغ بهادران

  • باغ بهادُران يکي از شهرهاي كوچك استان اصفهان , و از توابع شهرستان زرين شهر در مرکز ايران است. اين شهر مرکز بخش باغبادران هم مي‌باشد. محصول گردو و بادام آن معروف است و سوغات مخصوص و منحصر به فرد آن پولکي باغبادران است که بيشتر با چاي مصرف مي‌شود. اين شهر به قرار گرفتن در ساحل زاينده رود آب و هوايي معتدل و لطيف دارد و در روز هاي تعطيل پذيراي بسياري از مهمانان از شهرهاي ديگر است. در گذشته شغل اصلي اغلب مردم کشاورزي بوده. در سالهاي گذشته مردم اين شهر مهاجرتهاي گسترده‌اي به شهرهاي بزرگتر از جمله اصفهان داشته اند که به دليل بالا رفتن سطح زندگي مردم اين شهر به خاطر اشتغال اغلب ساکنان آن در کشور کويت مي‌باشد.
    اين شهر با جمعيت 8043 نفر (برآورد 1383خ.) در بخش باغ بهادران شهرستان لنجان قرار دارد.

  • چادگان

  • چادگان نام شهری بسیار زیبا با آب هوایی معتدل و بی نظیر است که در کنار رودخانه زاینده رود قرار دارد. چاد یک واژه ی ترکی به معنای دره و شکاف است و بدین سبب که شهر میان دره ی کوچکی واقع شده، این نام را برایش برگزیده اند.
  • این شهرستان از گذشته به علت موقعیت آب و هوایی مناسب و هم جواری با رودخانه زاینده رود از آبادانی برخوردار بوده است. در زمان صفویه شاه عباس اول ترک زبانان را در این منطقه سکنی داد؛ البته این افراد اولین ساکنان منطقه نبوده اند و با تحقیق می توان گفت این آبادی از زمان هخامنشیان محل سکونت مردم بوده است. آثار باستانی بجا مانده مانند ستون های سنگی و ظروف سفالی و مفرغی گواهی بر تمدن کهن این شهر سرسبز است.
    شهر چادگان در 120 کیلومتری شهرستان اصفهان واقع شده است. دهکده زیبا و مناظر بکر طبیعی این شهر، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.